AllmÀnna köpvillkor

  1. Om Techbutiken
  • Företaget har sitt sĂ€te i Mölndal. Företagets postadress Ă€r HagĂ„kersgatan 28C.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till support@tech-butiken.se med ditt Ă€rende och dina kontaktuppgifter sĂ„ hör vi av oss inom kort.
  1. BestÀllning
  • NĂ€r du slutfört din bestĂ€llning skickas en orderbekrĂ€ftelse till din e-postadress. I bekrĂ€ftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är nĂ„got fel i orderbekrĂ€ftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@tech-butiken.se.
  1. Leverans
  • VĂ„ra leveranstider Ă€r 10-15 arbetsdagar. OBS! BestĂ€llningar lagda pĂ„ helger skickas tidigast pĂ„ mĂ„ndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstĂ„ (utan att vi har meddelat dig om lĂ€ngre leveranstid) ska du kontakta oss pĂ„ e-postadress: support@tech-butiken.se.
     
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser Ă€r inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisĂ€ndringar orsakat av prisĂ€ndring frĂ„n leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende pĂ„ felaktig information och förbehĂ„ller oss rĂ€tten att justera priset.
  1. ÅngerrĂ€tt
  • Vid köp av varor pĂ„ webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars Ă„ngerrĂ€tt som gĂ€ller frĂ„n det att du har tagit emot en vara som du har bestĂ€llt.

    1 Vid nyttjande av din ÄngerrÀtt:
  • Du mĂ„ste meddela att du Ă„ngrar dig. Meddelandet ska skickas till oss support@tech-butiken.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gĂ€ller framgĂ„ klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter Ă„ngermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du stĂ„r för returfrakt, leverans och skick pĂ„ produkterna vid retur, produkterna bör dĂ€rför skickas vĂ€lpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • PĂ„ Ă„terbetalningsbeloppet förbehĂ„ller vi oss rĂ€tten att dra av en summa motsvarande vĂ€rdeminskningen jĂ€mfört med varans ursprungliga vĂ€rde vid anvĂ€nd eller skadad produkt.

    2 ÅngerrĂ€tten gĂ€ller inte vid:
  • Produkter som pĂ„ grund av hĂ€lso- eller hygienskĂ€l har förseglats (plomberats) och dĂ€r förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktĂ€r av förseglad ljud- eller bildupptagning och dĂ€r förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skrĂ€ddarsytts sĂ€rskilt Ă„t dig eller har en tydlig personlig prĂ€gel efter dina önskemĂ„l.
  • TjĂ€nster som har fullgjorts och dĂ€r du uttryckligen har samtyckt till att tjĂ€nsten pĂ„börjas utan Ă„ngerrĂ€tt.
  • Varor som snabbt kan försĂ€mras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ÄngerrÀtten, se hÀr.
  1. Reklamation och klagomÄl
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten Ă€ndĂ„ vara skadad eller felexpedierad nĂ€r den anlĂ€nder Ă„tar vi oss i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt Ă„tgĂ€rda felet.
  • Du mĂ„ste alltid kontakta oss för ett godkĂ€nnande innan du returnerar en defekt vara.
  • KlagomĂ„let ska skickas omedelbart efter att defekten har upptĂ€ckts.

    1 Hur gÄr du tillvÀga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@tech-butiken.se dĂ€r du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att Ă„tgĂ€rda felet eller leverera en liknande produkt, Ă„terbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning. Vi stĂ„r för returfrakt vid godkĂ€nda reklamationer.
  • Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte Ă€r felaktig i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frĂ„n AllmĂ€nna ReklamationsnĂ€mnden, se arn.se.
     
  1. AnsvarsbegrÀnsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstĂ„ pĂ„ grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omstĂ€ndigheter utanför företagets rĂ„dande (Force Majeure). Dessa omstĂ€ndigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvĂ„da, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans frĂ„n leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förĂ€ndringar pĂ„ produkter/produktegenskaper som Ă€ndrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vĂ„r kontroll.
     
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pĂ„ denna webbplats samt slutförsĂ€ljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna Ă„terger produkternas exakta utseende dĂ„ en viss fĂ€rgskillnad kan förekomma beroende pĂ„ bildskĂ€rm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt att exponera produkterna sĂ„ korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare pĂ„ en webbplats i integritetssyfte fĂ„ information om att cookies anvĂ€nds. Informationen i cookien Ă€r möjlig att anvĂ€nda för att följa en anvĂ€ndares surfande. Cookie Ă€r en liten textfil som webbplatsen du besöker begĂ€r att fĂ„ spara pĂ„ din dator för att ge tillgĂ„ng till olika funktioner. Det gĂ„r att stĂ€lla in sin webblĂ€sare sĂ„ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pĂ„ Post och telestyrelsens hemsida.
     
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Techbutiken accepterar du vĂ„r dataskyddspolicy och vĂ„r behandling av dina personuppgifter. Vi vĂ€rnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter Ă€n nödvĂ€ndigt för att behandla din bestĂ€llning. Vi sĂ€ljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rĂ€ttslig grund.
     
  • Techbutiken Àr ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lĂ€mnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din bestĂ€llning samt i de tillfĂ€llen dĂ„ du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen Ă„t dina individuella behov.
     
  • Nedan information Ă€r en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
     
  • 1 Vad Ă€r en personuppgift?
    En personuppgift Àr all information som direkt eller indirekt kan hÀnföras till en fysisk person.
     
  • 2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din bestÀllning samt svara pÄ frÄgor relaterat till din order (kundtjÀnst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
     
  • Dina uppgifter lagras sĂ„ lĂ€nge vi har en rĂ€ttslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rĂ€ttslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
     
  • 3 RĂ€ttslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke frÄn dig.
     
  • 4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vĂ„r betalleverantör. Det som lagras Ă€r förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. VĂ€ljer du att betala med faktura sparas Ă€ven personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrĂ€geri.
    De betalleverantörer (betaltjÀnster) som vi anvÀnder oss av Àr: Klarna.
     
  • 4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina bestÀllningar och slutföra vÄrt avtal mÄste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget Àr förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan Àven komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med Àr: PostNord.
     
  • 4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera pÄ vÄrt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vÄr nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hÄlla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi anvÀnder för utskick av nyhetsbrev.
     
  • 5 RĂ€tten till tillgĂ„ng
    Du har rÀtt att fÄ utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett lÀsbart format.
     
  • 6 RĂ€tt till rĂ€ttelse
    Du har rÀtt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som Àr bristfÀllig.
     
  • 7 RĂ€tten att bli glömd
    Du kan nÀr som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns fÄ undantag till rÀtten till radering, som till exempel om det ska behÄllas för att vi mÄste uppfylla en rÀttslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
     
  • 8 Ansvarig för dataskydd
    Techbutiken Àr ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
     
  • 9 SĂ„ skyddar vi dina personuppgifter
    Vi anvÀnder oss av industristandarder som SSL/TLS och envÀgs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera kÀnslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord pÄ ett sÀkert sÀtt.
    Vi anvÀnder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med sÀte i Helsingborg.
     
  1. Ändringar till de AllmĂ€nna Villkoren
  • Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att nĂ€r som helst företa Ă€ndringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online pĂ„ webbplatsen. De Ă€ndrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök pĂ„ webbplatsen.
     
  1. Tvist och lagval
  • I tillfĂ€lle av att tvist inte kan lösas i samförstĂ„nd med företagets kundtjĂ€nst och kunden, kan du som kund vĂ€nda dig till AllmĂ€nna ReklamationsnĂ€mnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land Ă€n Sverige kan man lĂ€mna klagomĂ„l online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut frĂ„n ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gĂ€llande tolkningen eller tillĂ€mpningen av dessa allmĂ€nna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rĂ€tt och lag.

Â